HVOR MEGET SUKKER ER EGENTLIG ACCEPTABELT AT SPISE?

Det er et almindeligt spørgsmål som mange stiller sig ... Raffineret sukker er på ingen måder noget der gør din krop en tjeneste. At kvitte sukkeret er dog noget der kan gøre underværker.

Her er blot 5 enkle grunde:

Blodsukkerreguleringen

Sukkerforbruget påvirker direkte på kroppens evne til at regulere blodsukkeret og kan føre til insulinresistens, hypo-og hyperglykæmi, præ-diabetes og diabetes. Ukontrolleret blodsukker kan også forårsage skader på blodkarrene, påvirker sundheden for hjerte, nyrer, nerver og øjne.

Lavere immunsystem

Sukker undertrykker immunsystemet gennem faldende aktivitet i immunsystemceller, der angriber bakterier.

Mineral Balance

Sukker hæmmer mineraloptagelsen, og fratager dermed kroppen nogle af de vigtige mineraler, der er nødvendige for sundhed. Sukker dræner kroppen for magnesium, som er nødvendig for korrekt funktion af hver eneste celle i den menneskelige krop og er afgørende for optagelsen af calciumudnyttelsen.

Dårligt humør, tristhed, restløshed og nedsat hjernefunktion

Hvis du har læst David Perlmutters skarpe kritik af kulhydrater og sukker på hjernens sundhed, "Grain Brain" ved du allerede, at sukker har kraftige virkninger på humør og på lang sigt også hjernens sundhed. Derudover, er B-vitaminer nødvendige for at forbrænde sukker og kulhydrater, kan et højt sukkerforbrug føre til mangler på B-vitaminer.
Højt sukkerforbrug kan medføre mangel på koncentration i skolen og masser af uro og konflikter selv hos de mindste.

Huden

Sukker binder sig til proteiner og fedt i kroppen under fordøjelsen – dette skaber frie radikaler, der reducerer kollagen og elastin i huden, som i sidste ende forårsager rynker og tab af hudens elasticitet. Du ældes hurtigere og desuden giver sukker hos de unge teenagere uren hud.

Hvor meget sukker må jeg egentlig spise? Svaret du søger er: JO MINDRE JO BEDRE!

Men husk: Vi anbefaler dig på ingen måder, at erstatte sukker med kunstige sødemidler. Kunstige sødemidler gør intet godt for hverken din krop eller din vægt. Brug en lille tsk honning, et par dadler og ændre dine kostvaner så kroppen ikke længere skriger efter sukker. 3-5 dage på en udrensning er ofte nok til at tage sukkertrangen.

Comment